صفحه ویژه کرونا
آخرین آمار، مطالب و خبرهای مربوط به ویروس کرونا
آخرین اخبار
امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۲
| مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صمت استانها در سه ماهه اول سال 1399 پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صمت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که 30 هزار و 605 فقره ، (تلفنی) 7 هزار و 319 فقره (حضوری) و 8 هزار و 602 مورد (کتبی) بوده است

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صمت استانها در سه ماهه اول سال 1399 پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صمت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که 30 هزار و 605 فقره ، (تلفنی) 7 هزار و 319 فقره (حضوری) و 8 هزار و 602 مورد (کتبی) بوده است

به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی با بیان این مطلب، افزود: همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیرمتخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع می باشد.

وی با تاکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد ، تصریح کرد : طی این بازه زمانی، استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد ، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان‌های خوزستان با (۳۳۵ فقره) ،سمنان ( ۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با ( ۱۷۱ فقره) تعلق دارد.

سجادی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمانهای صمت استانها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت: ظرف سه ماهه اول سال جاری تعداد ۴ هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به ۳ هزار و ۸۸۵ مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷% ، استان اصفهان با ۸۰% و استان هرمزگان با ۷۰% بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.124.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان می توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و …. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، با بیان اینکه این سامانه از حوزه های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اظهار داشت : سامانه ۱۲۴ ، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در راستای اطلاع رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است و با اتخاذ تمهیدات لازم ، سامانه یاد شده ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولین مربوطه در سطح کشور را فراهم می نماید .

اشتراک گذاری در twitter
توییتر
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
مطالب مرتبط
  • پیشنهاد شهروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از طریق سامانه 124 در 3 ماهه نخست سال 99؛ 
بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی دریافت شد
روزنامه شهروند | SHAHRVAND DAILY